Cardioloog Hofstra wint patiëntvriendelijkheidsprijs 2015

Leonard Hofstra, Cardioloog in het Cardiologie Centrum Utrecht mag zich sinds vandaag de meest patiëntvriendelijke zorgverlener van Nederland noemen. Hij ontving deze prijs uit handen van Gerdi Verbeet, voorzitter van de Raad van Toezicht, en Dianda Veldman, directeur-bestuurder van Patiëntenfederatie NPCF. De prijsuitreiking vond plaats tijdens het evenement ‘Kent u de wensen van uw patiënt?’.

Uit de reviews op de website van Zorgkaart Nederland bleek dat patiënten van dokter Hofstra snel worden geholpen. Hij heeft een goede aanpak, en is een no nonsens arts met een goed team van medewerkers. De dokter kan goed luisteren en schept vertrouwen.

Hofstra: “Ik heb al veel prijzen gewonnen, vooral wetenschappelijke prijzen, maar dit is wel de allermooiste prijs, want het is een prijs van de patiënten zelf. Ik ben heel trots. Maar het team geeft de voorzet, anders lukt het mij niet alleen. En natuurlijk de fantastische organisatie die ervoor zorgt dat het allemaal ook kan.”

De tweede en derde plaats werden bemachtigd door respectievelijk R.E.C.M. Mooren (kaakchirurg, Slingeland Ziekenhuis) en P.J.G.P. Simons (neurochirurg, Kliniek Lange Voorhout)

Lees meer en bekijk alle prijswinnaars op de website van Patiëntenfederatie NPCF