Webinar Opleiden 2025 Transmurale digitale consultatie; juiste zorg op de juiste plek

17:00 - 18:00

ONLINE BIJEENKOMST

De patiëntenzorg wordt complexer en vraagt in toenemende mate om samenwerking tussen zorgprofessionals, ofwel netwerkgeneeskunde. Om de juiste zorg op de juiste plek te kunnen realiseren is netwerkgeneeskunde nodig; een lerend zorgnetwerk over alle lijnen heen. Dit zorgnetwerk verbindt domeinen en biedt vele leermogelijkheden voor artsen, aios en andere zorgprofessionals. 

Door van samenwerkingsmomenten in netwerkgeneeskunde leermomenten te maken, geef je leren in netwerken vorm, waarbij aios van verschillende specialismen van elkaar leren. Wie kan wat betekenen in de zorg (’juiste expertise op de juiste plaats’) en hoe kunnen ze elkaar daarbij aanvullen? 

Hoe dit werkt in de praktijk? Op dinsdag 2 november verkennen we in dit webinar praktijkvoorbeelden met Dieneke van Asselt, klinisch geriater en opleider Radboudumc, Karin Kaasjager, internist en opleider UMC Utrecht en Amely Daza Zabaleta, aios interne geneeskunde UMC Utrecht. Zij vertellen over hun ervaringen binnen de cardiometabole netwerkzorg en transmurale digitale consultatie. Je hoort wat netwerkgeneeskunde daadwerkelijk inhoudt en hoe je dit kunt benutten om met, van en over elkaar te leren.  

Datum & tijd 

Dinsdag 2 november 2021 

17.00 - 18.00 uur  

Webinarreeks Opleiden 2025 

De Federatie Medisch Specialisten organiseert in 2021 en 2022 een webinarreeks Opleiden 2025 waarin de opbrengsten van Opleiden 2025 tot nu toe, worden gedeeld met wetenschappelijke verenigingen, opleiders, aios en geïnteresseerden. 

In deze korte en interactieve webinars gaan verschillende experts uit het project in gesprek met elkaar en met het publiek, delen zij hun ervaringen en geven zij concrete handvatten om er zelf mee aan te slag te gaan in zorg en opleiding. Lees meer en kijk de eerdere webinars terug. 

Accreditatie

NVZA, NVKF en NVKC hebben de webinars in deze reeks geaccrediteerd met 1 punt per webinar. 

Accreditatie is aangevraagd bij ABAN.