Medewerker Kwaliteit NVVC

De Nederlandse Vereniging voor Cardiologie (NVVC) verenigt cardiologen en andere zorgprofessionals betrokken bij de behandeling van patiënten met hart- en vaatziekten. De NVVC (Moreelsepark 1, Utrecht) zoekt een:

Medewerker Kwaliteit

m/v (28 uur per week)

De medewerker Kwaliteit speelt een cruciale rol voor de NVVC als eerste aanspreekpunt en organisatorische spil voor kwaliteits -en opleidingsvisitaties. Daarnaast ondersteun je administratief het opstellen van richtlijnen. Je voert het secretariaat van de Commissie Kwaliteit van de NVVC. Als laatste heb je een faciliteerde rol voor de gehele backoffice (6 collega’s). Je bent verantwoordelijk voor het organiseren van het backoffice overleg en eerste aanspreekpunt voor de andere collega’s uit het bureau. De NVVC heeft een bestuur bestaande uit cardiologen, meerdere commissies en werkgroepen met actieve leden en een bureau met ongeveer 15 collega’s. Je komt te werken binnen een klein, enthousiast en kundig team en werkt nauw samen met de junior en senior beleidsadviseur Kwaliteit. 

Taken

  • Plannen en organiseren van opleiding en kwaliteits-visitaties en de bijbehorende verslaglegging in het daartoe beschikbare systeem
  • Uitzetten van verzoeken in nauwe samenwerking met de beleidsadviseurs t.b.v. richtlijnontwikkeling
  • Monitoren van deadlines bij de diverse stadia van de ontwikkeling van een richtlijn en visitatie
  • Coördineren van communicatie over richtlijnen en visitaties richting de leden
  • Ondersteunen bij organisatie van bijeenkomsten t.a.v. richtlijnenbeheer en visitaties
  • Inhoudelijk en organisatorisch voorbereiden van vergaderingen en bijeenkomsten met name voor de Commissie Kwaliteit
  • Notuleren van vergaderingen, uitwerken van notulen, opstellen van besluiten- en actielijsten en bewaken van uit de vergaderingen voortvloeiende acties en ‘deadlines’
  • Uitwerken van stukken zoals brieven n.a.v. gemaakte afspraken
  • Verzamelen van informatie, voorbereiden van presentaties aan de hand van summiere aanwijzingen en redigeren van teksten in lijn met de aanwezige huisstijl
  • Archiveren, verzamelen en ordenen van documenten, beheren van diverse archieven en dossiers conform de aanwezige procedure
  • Plannen en voortgang bewaken van backoffice overleg en de lopende acties, waar nodig problemen of aanwezige drempels proactief oplossen
  • Het eerste aanspreekpunt zijn voor directeur en beleidsadviseurs m.b.t. wensen richting en vanuit de collega’s in de backoffice 
  • In overleg ondersteunen bij de uit te voeren werkzaamheden en/of vervangen van collega’s bij piekdrukte en/of afwezigheid

Competenties

  • Zorgvuldigheid en nauwkeurigheid voor het op de juiste wijze verwerken van de gegevens 
  • Probleemoplossend en proactieve houding
  • Goed in plannen, organiseren en prioriteren 
  • Goede communicatieve vaardigheden en in staat zijn om samen te werken 
  • Dienstverlenende, faciliterende en klantgerichte instelling 
  • Organisatiesensitief en gevoel voor bestuurlijke verhoudingen
  • Stressbestendig, zelfstandig en flexibel 

Kennis, kunde en ervaring

  • HBO/MBO niveau 4 werk- en denkniveau
  • Vijf jaar aantoonbare relevante werkervaring 
  • Beheersing van diverse MS Office applicaties zoals Word, Excel en Powerpoint 
  • Vaardig met ICT en flexibel in het aanleren van verschillende applicaties 
  • Beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift 
  • Affiniteit met gezondheidszorg/cardiologie

Aanbod

Wij bieden een aanstelling voor de duur van een jaar met uitzicht op een vast contract. Het salaris wordt vastgesteld op basis van ervaring en opleiding in schaal 3 van de Arbeidsvoorwaardenregeling van de Federatie Medisch Specialisten. Deze heeft een range van € 2836,- en € 4364,- uitgaande van een fulltime aanstelling. Deze vacature betreft een functie voor 28 uur per week. 

Interesse?

Stuur dan je CV met motivatiebrief vóór 1 februari 2022, t.a.v. mw. W. Timmerman, directeur, naar sollicitatie@nvvc.nl onder vermelding van: vacature Medewerker Kwaliteit. Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met mw. W. Timmerman: 06-38420536. Afhankelijk van de coronamaatregelen zullen de gesprek fysiek of via een videoconference plaatsvinden.